Me, LiL' Insyiraah n Mr. hubby

Thursday, February 10, 2011

Bingkisan Baru Buat TEMAN....

Andai esOk bicara tak enak,
AmPun kupinta dihari ini,
AndaI esok terluka Hati,
Kusapu Ubat Dihari Ini,
Andai esok tidak bertemu,
seMoga kite tak berKhilaf dihari ini.....

Alhamdulillah, masih ada kesempatan untuk berbicara bersama kalian, kawan-kawan yang sudi singgah di laman kecil Buat Insyiraah ini. Semuga kita semua sama-sama dalam limpahan rahmat dan perlindungan Dia yang maha Hebat serata dan semesta Alam.....

Kususun madah, sebelum bicara andai lidah tak bersilang, ku susun ayat sebelum bicara andai tiada hati terguris. Adat manusia, memang perlu sentiasa berhati-hati dalam apa pun perbuatan, percakapan dan tindakan yang kita akan buat. 

Mungkin tak seperti orang lain, mamasSyiraah ni selalu buat silap. Kadang-kadang bila difikirkan kembali, apapun yang telah dibuat bukannya tak berfikir dulu, tapi kadang nafsu mengatasi segalanya. Jadi memang benar ahli fikir bijak pandai berkata, ikut nafsu binasa, ikut kata merana. Jadi apapun yang berlaku baik atau buruk kita, bukan sebab orang lain, tapi sebabnya datang dari diri sendiri.

Jadi, segala khilaf atau kesalahan yang kita lakukan, sebab yang kuat datangnya dari diri sendiri. Sesekali jangan salahkan sesiapapun. Jangan bertangguh untuk berfikir tentang setiap sesuatu yang kita lakukan, andai salah disisi Islam, tak molek dipandang adat, sekilat masa kita jauhi dan jangan ulangi. Tapi betulkah kita kuat untuk mengelak segala godaan yang datang dari setiap arah. Kanan kiri hadapan belakan atas juga bawah. 

Jadi macam mana kita nak elakkan diri dari membuat khilaf dan dosa. Fikir-fikirkan lah sahabat budiman. Tapi mamaSyiraah yakin, sahabat-sahabat semuanya tergolong daripada mereka yang baik dan terhindar dari kesalahan. Buat sahabat doakan kebaikkan sesama kita, bukan hanya menunding jari sesama kita. 

Nukilan Rasa Dari Insan 1000000 Khilaf. 
Maaf seikhlas hati andai curahan berkongsi rasa membuka luka dihati. Tiada sekelumit niat dihati. Cuma mohon doakan kebahagiaan dunia akhirat...amin....


P.S: Tak berkesempatan update cerita Insyiraah... 
Running out of ides. InsyaAllah the new story coming very soon..

No comments:

Post a Comment